יום שני, 8 ביוני 2020

נווה דניאל שלי. אבי, זכרונו לברכה. אריאל ינובסקי מספר על אביו

אבי, זכרונו לברכה

אריאל ינובסקי מספר על אביו, עו"ד מנחם ינובסקי

הקדמה
עוד יבואו ימים, הם כבר נוגעים בנו, ונתבונן לאחור לעבר התקופה שעברנו באחרונה. ונשכיל ונבין לראות גם את הדברים הטובים שהיו בה.
ואחד מהם, הם המניינים שהתקיימו במרפסות ובחצרות הבתים. בהתמדה ובנחישות, בתנאי מזג אויר הפכפכים כדי גשם סוחף וחום לוהט, שקדו חברים לקיים סדרי תפילות כהלכתן. ערב ובוקר וצהרים, מדי יום ביומו ומדי שבת בשבתה. בקריאת התורה, ובברכת כהנים, ובדברי תורה בין מנחה למעריב (והכל, תוך שמירה קפדנית על נהלי הבריאות),
באחד המניינים הללו, בחצר ביתו של שלמה בירנשטוק, זכיתי להשתתף. בדיבוק חברים, בדקדוק תפילה בזמנה, ואפילו - כדבריו הנודעים של רבי נחמן מברסלב - "כמה טוב להתפלל בין העשבים" (הצמחייה העשירה ומרחיבת הלב של גינת שלמה).
שניים הם שייסדו וקיימו את המניין לכלל אורך התקופה: אריאל ינובסקי ושלמה בירנשטוק. שניהם בעיצומה של שנת אבל על האב שנפטר. שלמה סיים לאחרונה את אמירת ה"קדיש", ואריאל ממשיך. בחינת "תפילות, אבות תיקנו". דומני, כי לאורך כל התקופה האחרונה לא נחסר אפילו "קדיש יתום" אחד.
ברי לי, וכך גם אמרתי לאריאל ולשלמה, כי תוספת נחת ועילוי נשמה הם מסבים לאבותיהם שבגן עדן, נוכח מסירות הנפש שלהם לקיומו של המניין ותפילותיו.
ועוד ביקשתי משלמה ומאריאל לספר על האבא שלהם: הלא ראינו אותם בבואם להתארח בנווה דניאל, הלא שמענו מפי שלמה ואריאל חלקי דברים אודות אביהם ז"ל. "מכבדו בחייו, מכבדו במותו" אמרו חכמים בעניינה של מצוות כיבוד אב ואם. ולכבודם של הנפטרים הוא שיסופר בהם. וזהו עניין ההספד, כמבואר בנפטר הראשון מבין אבות ואמהות האומה, שרה אמנו. "ויבוא אברהם לספוד שרה ולבכותה".


עו"ד מנחם ינובסקי ז"ל, ותיבדל לחיים ארוכים רעייתו בת שבע

התודה נתונה לאריאל הבן, המספר על אביו הדגול, זכרונו לברכה:


סרטון: ביקור במחוז ילדות. לחצו על הקישור הבא: מנחם ינובסקי: ביקור במחוז ילדות
סרטון לזכרו של אביו, ליום שחרור ירושלים: לחצו על הקישור הבא מנחם ינובסקי זכרונות ירושלמיים
סרט לזכרו של הבן שנפטר עליו בחייו, לחצו על הקישור הבא: חיים עוזר ינובסקי

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה